Post

Visualizzazione dei post da febbraio 12, 2017

Sportsperson of the Year: LEBRON JAMES

Immagine
In 2016, Northeast Ohio’s favorite son used his incomparable skills to deliver a title to a suddenly revitalized city, while using his voice to have an even wider impact 


By LEE JENKINS, Sports Illustrated, December 19th, 2016

AFTER MIDNIGHT, when the kids are down and the streets are still, LeBron James asks his wife if she wants to go on a cruise. That’s the term he uses, and because Savannah has been with him since high school, she knows he is not referring to a yacht in the Caribbean. They head to the garage, grateful somebody can watch the children, and select one of the more inconspicuous cars from their fleet—usually the pickup or an SUV. And as Northeast Ohio sleeps, they turn out of their gated mansion 20 miles south of Cleveland and continue another 20 miles down Interstate 77, through the darkness and into the past.  The cruise does not follow a defined route. It can start in West Akron or North Hill, Merriman Valley or Lane-Wooster, but it always traces the same stops on a …

Leicester, favola senza ritorno

Immagine
Ottavi di Champions League, quinto turno di FA Cup e in Premier league a +1 sulla zona retrocessione, a metà febbraio: in qualsiasi altra annata, per un club come il Leicester City, una prima parte di stagione più che positiva. In qualsiasi altra annata, ma non quella post-miracolo: con le Foxes per la prima volta campioni d'Inghilterra.
E se non si invertirà in fretta il trend di 5 sconfitte in fila, la seconda squadra, dopo il Manchester City del 1938, a retrocedere l'anno dopo il titolo. 
Quel City però lasciò la First Division a 22 squadre e due retrocessioni da penultima e pur avendo segnato più di tutte.
Questo Leicester, invece, ha il terzo peggior attacco (come il Sunderland, ultimo in classifica) dopo Middlesbrough e Hull City, dirette concorrenti che sul Leicester hanno rispettivamente un punto in più e uno in meno.
La trasferta con lo Swansea City, altra rivale per la salvezza, doveva essere il crocevia del futuro di Ranieri, ma la conferma arrivata dal presidente …