Tomaž Ambrožič : Dončić e io cercheremo affari in California
Luka Dončić e LeBron James hanno avuto duelli spettacolari da avversari, ma ora condivideranno lo spogliatoio della squadra simbolo dell'NBA, i Los Angeles Lakers.
Basket ed economia - I gemelli sloveni Kopitar e Dončić ora saranno entrambi a Los Angeles
La città degli angeli ospiterà le Olimpiadi del 2028
“Se mai dovessi scegliere tra mia moglie e Dončić, cercatemi dall'avvocato quando compileremo i documenti per il divorzio”, aveva detto Mark Cuban anni fa (nel 2020, ndr). Non si sa che tipo di rapporto abbia ora il proprietario di minoranza della squadra di basket di Dallas con la moglie, ma è chiaro che Luka Dončić lascerà il Texas dopo una storica trade per unirsi a una delle più iconiche franchigie della NBA: i Los Angeles Lakers.
3 febbraio 2025 - Delo (Slovenia)
Janez Tomažič
La cessione della stella del basket Luka Dončić da Dallas a Los Angeles fa sì che la promozione economico-turistica della Slovenia in Texas, prevista per il 21 marzo, venga annullata perché legata a Dončić. L'economia sta già guardando alla California, che è un mercato attraente, ma sarà necessario creare nuovi legami commerciali. La visibilità della Slovenia negli Stati Uniti sta dando risultati tangibili, visto che il numero di turisti americani è in aumento.
L'opinione pubblica sportiva mondiale è scioccata dalla megalopoli del basket di cui ora fa parte Luka Dončić. Nella off-season i Lakers saranno tutto un altro club e Los Angeles costruirà la franchigia attorno a lui. Il fatto che Dončić giocasse a Dallas e in Texas ha avuto un impatto significativo anche sull'economia slovena: dal 2020 la Slovenia ospita a Dallas eventi commerciali.
L'ente sloveno per il turismo (STO) ha invitato gli operatori turistici americani e ha tenuto dei workshop con loro, mentre l'agenzia pubblica Spirit ha condotto una rete di contatti con due associazioni imprenditoriali in Texas. “Questi eventi sono stati un successo, il numero di turisti americani ha iniziato a crescere e sono stati conclusi accordi concreti, ad esempio con le aziende vinicole. Sarà importante vedere come approfittare della partenza di Dončić per Los Angeles e fare una storia simile”, dice l'uomo d'affari, che sottolinea come lo sport negli Stati Uniti sia prima di tutto un business.
Per lui la partenza di Dončić è uno shock, ma non una sorpresa. Los Angeles è la sede dei Los Angeles Kings (di hockey NHL, ndr) e ospiterà i Giochi Olimpici del 2028. Gli Stati Uniti sono uno dei mercati di esportazione meno importanti per la Slovenia, con un 20° posto circa in termini di importanza. Ciò significa che esiste un grande potenziale. La Slovenia sta cercando di sbloccarle in Texas dal 2020, mentre aziende tecnologiche come Tesla e Meta stanno affluendo in questo Stato. Con il trasferimento del grande marchio Luka Dončić a Los Angeles, si dovranno trovare nuove opportunità commerciali nel Sunshine State.
Il progetto di promozione della Slovenia e della sua economia negli Stati Uniti è stato curato dal Ministero dell'Economia, del Turismo e dello Sport attraverso l'Ente Sloveno per il Turismo (STO) e l'agenzia Spirit. Nei primi undici mesi dell'anno scorso, la Slovenia ha esportato negli Stati Uniti merci per 850 milioni di euro, mentre ha importato 1,1 miliardi di euro. La maggior parte degli affari riguarda reattori nucleari, macchinari elettrici e prodotti farmaceutici.
Il turismo è stato il risultato più misurabile della promozione economica, come ha riferito la scorsa settimana l'OMC: “Tra i mercati lontani spiccano gli Stati Uniti, che l'anno scorso hanno registrato un aumento del 18% dei pernottamenti rispetto l'anno precedente. Siamo ben posizionati e ci aspettiamo di vedere un leggero aumento degli arrivi turistici e dei pernottamenti anche quest'anno, trainati soprattutto dai visitatori stranieri”. A sostegno di questi progetti, a marzo era previsto un evento in Texas, che però, con la partenza di Dončić, ha perso di significato. L'evento è stato coordinato da Sport Media Focus, partner ufficiale dei Dallas Mavericks.
Abbiamo chiamato il direttore, Tomaž Ambrožič, per sapere come procedere. “L'evento è sempre stato legato a Luka Dončić, senza di lui la promozione della Slovenia quest'anno è saltata. Ma quando si chiude una porta, forse se ne apre un'altra. Dobbiamo guardare a Los Angeles, in California, che è un'area estremamente attraente. Ci vorrà un po' di tempo per creare dei legami, ovviamente, ma la base è molto buona”, spiega Ambrožič, aggiungendo che la percezione dello sport, dei tifosi, dell'attaccamento al club e così via è diversa negli Stati Uniti rispetto all'Europa. Là lo sport è un business.
L'anno scorso la franchigia dei Mavericks ha avuto un nuovo proprietario di maggioranza. L'imprenditore seriale Marc Cuban ha venduto una quota di maggioranza alla ricca famiglia Adelson, una famiglia di albergatori e giocatori d'azzardo, che ha impostato una nuova visione per la franchigia e la strada verso il campionato. Dovranno anche affrontare le conseguenze negative a breve termine della loro decisione, che è principalmente di natura commerciale”. I Lakers andranno a Dallas l'8 aprile e sarà interessante vedere come la folla canterà, Dončić era il fulcro e la visione a lungo termine della franchigia”, dice Ambrožič. Luka Dončić ha colmato il vuoto lasciato dal ritiro di Dirk Nowitzki.
Il Texas dovrà essere dimenticato e la California dovrà essere promossa. Da un punto di vista commerciale, la partenza di Dončić per Los Angeles potrebbe essere una bella storia d'affari per la Slovenia. “Luka Dončić e Anže Kopitar giocheranno nella stessa arena, è fantastico. Inoltre, Los Angeles ospiterà i Giochi Olimpici nel 2028. Sarebbe un'ottima cosa per la Slovenia qualificarsi a questo torneo, potrebbe essere una grande storia”, dice Ambrožič. Anche se ci vorrà un po' di tempo per costruire nuovi legami commerciali, non c'è dubbio che le opportunità economiche della California la rendono una destinazione attraente per la promozione della Slovenia. Anche se ci sono state alcune partenze di grandi aziende e nonostante i recenti incendi che hanno devastato Los Angeles, la California è ancora sede di aziende tecnologiche e di un ricco mercato turistico per chi vuole viaggiare in Europa, e la Slovenia potrebbe essere parte di questo percorso. La visibilità di Luka Dončić è il primo passo per far sì che gli americani si interessino alla Slovenia, poi è necessario presentare ciò che la Slovenia ha da offrire al turista americano attraverso una promozione concreta e mirata. Il mercato statunitense è saturo, quindi dobbiamo concentrarci su storie di nicchia.
***
Luka Dončić in LeBron James sta doslej kot nasprotnika prikazala spektakularne dvoboje,
po novem pa si bosta delila slačilnico kultnega moštva NBA, Los Angeles Lakers.
Z Dončićem bomo iskali posle v Kaliforniji
Košarka in ekonomija V Los Angelesu odslej slovenski dvojček Kopitar-Dončić – Mesto angelov gosti olimpijske igre leta 2028
»Če bom moral kdaj izbirati med ženo in Dončićem, me poiščite pri odvetniku, ko izpolnjujeva ločitvene papirje,« je pred leti dejal Mark Cuban. V kakšnem odnosu je zdaj manjšinski lastnik košarkarjev Dallasa z ženo, ni znano, jasno pa je, da Luka Dončić po zgodovinski menjavi zapušča Teksas in se bo pridružil eni najbolj ikoničnih franšiz v ligi NBA – Los Angeles Lakers.
3 Feb 2025 - Delo (Slovenia)
Janez Tomažič
Prodaja košarkarskega zvezdnika Luke Dončića iz Dallasa v Los Angeles pomeni, da bo letošnja gospodarsko-turistična promocija Slovenije v Teksasu – načrtovana je bila za 21. marec – odpadla, saj je vezana na Dončića. Gospodarstvo že pogleduje v Kalifornijo, ki je privlačen trg, treba pa bo stkati nove poslovne vezi. Prepoznavnost Slovenije v ZDA daje sicer otipljive rezultate, saj število ameriških turistov pri nas raste.
Svetovno športno javnost je pretresel košarkarski megaposel, del katerega je Luka Dončić. Ta med sezono odhaja v drug klub, Los Angeles bo okrog njega gradil košarkarsko franšizo. Dončićevo igranje v Dallasu in Teksasu je imelo pomemben vpliv tudi na slovensko gospodarstvo, saj je Slovenija od leta 2020 v Dallasu prirejala poslovne dogodke. Slovenska turistična organizacija (STO) je nanje vabila ameriške organizatorje potovanj, z njimi so imeli delavnice, javna agencija Spirit pa je izvedla mreženje z dvema poslovnima združenjema v Teksasu. Dogodke je koordiniralo podjetje Sport Media Focus Tomaža Ambrožiča, ki je partner Dallas Maverics. »Ti dogodki so bili zgodba o uspehu, število ameriških turistov je začelo rasti, konkretne posle so sklenili denimo vinarji. Treba bo preučiti, kako bi lahko izkoristili Dončićev odhod v Los Angeles in tam naredili podobno zgodbo,« pravi poslovnež in poudarja, da je šport v ZDA predvsem posel. Zanj je Dončićev odhod šok, ni pa presenečenje. V Los Angelesu v isti dvorani igra hokejski as Anže Kopitar v dresu Los Angeles Kings, mesto pa bo gostilo olimpijske igre leta 2028. ZDA so za Slovenijo eden manj pomembnih izvoznih trgov, po pomembnosti se uvrščajo približno na 20. mesto. To pomeni, da je potencialov veliko. Slovenija je od leta 2020 te skušala odkleniti v Teksasu, saj se v to zvezno državo zgrinjajo tehnološka podjetja, denimo Tesla in Meta. Ker je Luka Dončić izjemna blagovna znamka, ki se seli v Los Angeles, bo treba nove poslovne priložnosti iskati v sončni deželi.
Nad projektom promocije Slovenije in gospodarstva v ZDA je bedelo ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport prek Slovenske turistične organizacije (STO) in agencije Spirit. Lani je v prvih enajstih mesecih Slovenija v ZDA izvozila za 850 milijonov evrov blaga, uvozila pa ga je za 1,1 milijarde evrov. Glavnina posla so jedrski reaktorji, električni stroji in tudi farmacevtski izdelki.
Najbolj merljiv rezultat gospodarske promocije je bil turizem, saj je minuli teden STO poročala: »Med oddaljenimi trgi izstopajo ZDA, lani se je število prenočitev v medletni primerjavi povečalo za 18 odstotkov. Tudi pri obisku z azijskih trgov so začeli beležiti rast, ki so jo pogrešali po koncu pandemije covida-19. Imamo dober položaj in pričakujemo tudi letos rahlo rast turističnih prihodov in prenočitev, predvsem na račun tujih gostov.« Kot podpora tem projektom je bil za marec načrtovan dogodek v Teksasu, ki pa je z Dončićevim odhodom izgubil smisel. Dogodek je koordinirala agencija Sport Media Focus, ki je pooblaščeni partner košarkarske franšize Dallas Mavericks.
Poklicali smo direktorja Tomaža Ambrožiča, zanimalo nas je, kako naprej. »Bili smo v inalnih dogovorih za leti 2025 in 2026. Dogodek je bil ves čas vezan na Luko Dončića, brez njega ta promocija Slovenije letos odpade. Toda ko se ena vrata zaprejo, se morda kakšna druga odprejo. Pogledati je treba proti Los Angelesu, Kaliforniji, ki je izredno atraktivno območje. Nekaj časa bo seveda potrebnega, da se stkejo vezi, ampak osnova je zelo dobra,« pojasnjuje Ambrožič in dodaja, da so dojemanje športa, navijačev, navezanost na klub in podobno v ZDA drugačni kot v Evropi. Tam je šport pač posel. Franšiza Maverics je lani dobila novega večinskega lastnika. Serijski podjetnik Marc Cuban je večinski delež prodal premožni hotelsko-igralniški družini Adelson, ta pa je zastavila novo vizijo razvoja franšize in pot do osvojitve naslova prvaka. »Spoprijeti se bodo morali tudi s kratkoročnimi negativnimi posledicami svoje odločitve, ki je predvsem poslovna. Osmega aprila v Dallas prihajajo Lakersi, zanimivo bo videti, kako bo skandirala dvorana, Dončić je bil pač jedro in dolgoročna vizija franšize,« pravi Ambrožič. Spomnimo, Luka Dončić je v ekipi zapolnil vrzel, ki je nastala z upokojitvijo Dirka Nowitzkega.
Naši na olimpijske igre v Los Angelesu?
Teksas bo treba pozabiti in se pri promociji usmeriti v Kalifornijo. Poslovno gledano je Dončićev odhod v Los Angeles lahko lepa poslovna zgodba za Slovenijo. »Luka Dončić in Anže Kopitar bosta igrala v isti dvorani, to je imenitno. Poleg tega bo leta 2028 Los Angeles gostil olimpijske igre. Imenitno bi bilo, če bi se Slovenija uvrstila na ta turnir, iz tega se da narediti izjemno zgodbo,« pravi Ambrožič. Nekaj časa bo sicer potrebnega, da se zgradijo nove poslovne vezi, nesporno pa je Kalifornija zaradi gospodarskih možnosti privlačna za slovensko promocijo. Čeprav se je zgodilo nekaj poslovnih odhodov velikih korporacij in kljub nedavnim požarom, ki so opustošili Los Angeles, je v Kaliforniji še vedno sedež tehnoloških podjetij in premožen turistični trg, za ljudi, ki bi radi potovali v Evropo, in del te poti bi lahko bila tudi Slovenija. Prepoznavnost Luke Dončića je prvi oprimek, da se Američani začnejo zanimati za Slovenijo, nato pa je treba s konkretno in ciljano promocijo predstaviti, kaj Slovenija ameriškemu turistu lahko ponudi. Ameriški trg je zasičen, zato se je treba usmerjati v nišne zgodbe.
Commenti
Posta un commento